Villkor
På R&R möbler är vi måna om dig som kund och att din köpupplevelse motsvarar dina förväntningar. Nedan finner du de köpvillkor som gäller när du gör ett köp på https://rr-mobler.se/ eller i våra butiker. Vid köp ingås avtal mellan kund och R&R möbler (R&R Svets AB, orgnr: 559207-2895). R&R möbler ingår endast avtal med kunder som är över 18 år (myndig) alternativt omyndig med målsmans tillstånd och godkännande.
Våra priser & produkter
Samtliga priser hos R&R möbler anges i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsidan, i annonsering och utskick. Om felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig R&R möbler rätten att ändra detta i efterhand. R&R möbler tar ej ansvar för felaktiga uppgifter som publiceras av tredje part.
Bytesrätt
Önskar du byta en vara hänvisar vi dig till att lägga en ny order via vår hemsida.
Ångerrätt & retur
Öppet köp och ångerrätt gäller endast privatpersoner.
1.) Öppet köp
Hos R&R möbler får du alltid 30 dagars öppet köp från dagen du mottagit din order. Om du vill använda öppet köp meddelar du R&R möbler kundsupport via telefon, mail eller formulär senast 30 dagar från att du mottagit din order. När du nyttjar öppet köp ska produkten returneras i nyskick, d.v.s. i oöppnad förpackning, omonterad och oanvänd. Som kund betalar du för returavgiften samt är ansvarig för varans skick under returen.
2.) Ångerrätt
Du kan avboka din beställning genom att kontakta R&R möbler kundsupport. Avbokning av ej redan hanterade beställningar är kostnadsfritt. Är ordern hanterad har R&R möbler tyvärr inte möjlighet att avbryta leveransen, varpå en returkostnad tillkommer. Du har alltid 14 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din order.
Ångerrätten gäller inte för produkter som framställts enligt specifik begäran (beställningsvaror) eller efter personliga önskemål. Av hälso- och hygienskäl omfattar ångerrätten inte hygienartiklar som ex badtextilier, täcken, kuddar och sängkläder om förpackning/plasförsegling brutits.
Önskar du nyttja ångerrätten ska detta meddelas till R&R möbler innan ångerfristen löpt ut via mail eller vår blankett för ångerköp. Du kan även använda Konsumentverkets standardblankett för ångerköp.
Använder du ångerrätten måste produkten returneras i ursprungligt skick i originalförpackning eller likvärdigt emballage. Vänligen notera att om R&R möbler bedömer att en värdeminskning har skett till följd av en eller flera av följande orsaker kan du komma att debiteras för detta: montering av delar, aktivt bruk av produkt, avsaknad av orginalemballage samt egen emballering av dålig standard. Du har rätt att undersöka produktens funktion och egenskaper. En returkostnad för transport tillkommer alltid.
Transportskada
Om det är en synlig transportskada vid leveransen meddelas chauffören när du tar emot varan. Chauffören gör en notering på fraktsedeln vid mottagandet. Anmäl skadan direkt till oss, senast inom tre dagar. Det är viktigt att du packar upp varan och kontrollera varan för att upptäcka dolda och synliga skador. Vid skadeanmälan ber vi dig att maila in information och bilder på emballage och den skadade varan, gärna tagna ur olika vinklar.
Återbetalning
Om du har ångrat köpet pga försenad leverans sker återbetalning inom 14 dagar. Återbetalning vid retur eller reklamation sker så snart vi har mottagit varan och hanterat returen/reklamationen. Återbetalning sker via samma betalsätt som användes när beställningen gjordes. Vid faktura- eller kontoköp dras din retur/reklamation automatiskt av.
Vid kortköp görs återbetalningen till samma betalkort som pengarna drogs ifrån, observera dock att det tar några dagar extra innan du ser dessa på ditt konto p.g.a. bankens hanteringstid.
Force majeure
R&R möbler är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.
Outlösta paket
Vi debiterar en avgift på 199 SEK för försändelser som inte hämtas ut inom angiven tid. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, retur samt hantering.
Leveranstid
Vänligen notera att leveranstiderna som är angivna på hemsidan är preliminära beräkningar. Vid ändringar angående leveranstiden för din beställning kommer vi så fort som möjligt att informera dig på orderstatus-sidan eller via mail/telefon. För att underlätta leveransen för dig som kund samt för att minimera miljöpåverkan försöker vi, i största möjliga mån, att samleverera dina produkter i en leverans. Det kan innebära att orderns leveranstid motsvarar den produkt vars leveranstid är längst. Har vi inte möjlighet att samleverera, levereras dina produkter separat. Direkt efter genomfört köp kan du, i din orderbekräftelse, se om din order kommer i flera leveranser.
Frakt- och tillvalstjänster
Olika frakt- och tillvalstjänster erbjuds beroende på var du bor och vilka produkter du beställer. På tacksidan, efter genomfört köp, presenteras tillgängliga tillvalstjänster för köpet. Om inga tillvalstjänster visas, kan vi tyvärr inte erbjuda dessa för ditt postnummer och valda produkter.
Kvällsleverans: Leverans sker kvällstid efter kl. 17
Tidsbestämd leverans: Leverans sker på önskad dag och tid. Kan ej kombineras med kvällsleverans
Inbärning: Leverans bärs upp/in av 2 personer till önskad plats i hemmet. Kund hjälper till vid behov